CracowWeddings

www.cracowweddings.com

Angelika +48 504 017 311
Piotr +48 721 764 000

Sposoby na udane przyjęcie pod chmurką

5 kwietnia 2009

ceremonia-w-ogrodzieZdecydowaliście się na przyjęcie weselne pod chmurką? Gratulacje! Wesela plenerowe są bardzo romantyczne i piękne. Jednak ich organizacja nie jest tak łatwa, jak się to może wydawać na pierwszy rzut oka. Trzeba się skupić na dodatkowych elementach, o których nie musimy pamiętać gdy organizujemy tradycyjne przyjęcie. Poniższe wskazówki z pewnością pomogą wszystkim którzy wybrali ten sposób świętowania ślubu.

1.    Spraw aby goście czuli się komfortowo. Pogoda?. to główny ?ból głowy? osób planujących przyjęcie w plenerze. Trzeba dokładnie przemyśleć tą sprawę i zrobić wszystko, żeby gościom było wygodnie. W środku lata może być słonecznie i gorąco. Goście nie powinni być wówczas bardzo ściśnięci przy stole. W momencie gdy siadają do stołu warto zaserwować dobrze schłodzoną wodę z lodem. Można przemyśleć wydrukowanie menu lub program ślubu na wachlarzach. Trzeba również pamiętać o zapasie kremów z filtrem dla gości. Jeżeli spodziewamy się, że może być BARDZO GORRRĄCO, można wynająć duże elektryczne wiatrakiprzyjecie-w-ogrodzie (trzeba również pamiętać o generatorze prądu!) i dodatkowe duże parasole pod którymi goście będą się mogli schronić przed słońcem.
Jeżeli natomiast spodziewacie się, że może być zimno i deszczowo, trzeba powiadomić gości aby wzięli odpowiednie okrycie dodatkowe (można ich uprzedzić o charakterze przyjęcia wręczając zaproszenie lub wkładając do zaproszenia karteczkę z taką informacją).  Pod ręką warto mieć koce, którymi goście okryją sobie kolana, lub wypożyczyć grzejniki.

2. Plan B. Co zrobić jeżeli zacznie padać? Idealna lokalizacja przyjęcia plenerowego posiada miejsce umożliwiające przeniesienie przyjęcia do środka restauracji/hotelu/sali balowej, czekające ?na wszelki wypadek?.  Wiele par marzy o ceremonii w ogrodzie i przyjęciu wewnątrz. W takim przypadku gdy zacznie padać można po prostu ścisnąć stoły z boku sali a po ceremonii sprawnie je rozłożyć lub wykorzystać na swiececeremonię miejsce przeznaczone do tańca. Inna propozycja to namiot, ale tylko w przypadku słabego lub średniego deszczu. Przy wielkiej ulewie ziemia bardzo szybko zamoknie i goście mogą brodzić po kostki w błocie (chyba że wynajmujecie namiot z podłogą ale to już jest olbrzymi koszt biorąc pod uwagę iż ma to być tylko plan B).

3. Wiatr. Zdarza się, że wprawdzie nie pada, za to bardzo wieje… Lepiej unikać bardzo cienkich tkanin takich jak szyfon czy jedwab w sukni ślubnej. Fryzjerowi również należy powiedzieć, że przyjęcie będzie odbywało się na zewnątrz, dobierze fryzurę tak żeby w razie powiewów wiatru fryzura nie powiewała razem z nim :). Panowie powinni użyć pomady lub innych produktów do stylizacji, które utrzymają ich włosy w ryzach. Również z powodu ewentualnego wiatru powinniście uprzedzić gości o fakcie iż przyjęcie odbędzie się na powietrzu, po to aby również mogli się do niego odpowiednio przygotować. Jeżeli na przyjęciu pojawi się namiot, pamiętajcie aby był odpowiednio przyjecie-wieczoremumocowany i stabilny.

4. Czy wszyscy nas słyszą? Kiedy wyobrażacie sobie ceremonię w ogrodzie, nad jeziorem czy na plaży, najprawdopodobniej nie myślicie o wiejącym wietrze, biegających wkoło dzieciach, a w przypadku ceremonii na plaży ? szumie fal. A przecież niezwykle istotne jest aby goście słyszeli słowa Waszej przysięgi. Warto wcześniej wypróbować akustykę miejsca i jeżeli istnieje obawa, że goście nie będą nic słyszeć, zainwestować w wynajęcie małych, niewidocznych mikrofonów przypinanych do ubrania. DJ lub zespół powinni pomóc rozwiązać ten problem.

5. Dekoracje. Jednym z niezaprzeczalnych plusów przyjęć na powietrzu jest naturalne piękno wkoło, zmniejszające dekoracje-ogrodpotrzebną ilość dekoracji. Nie zwalnia nas to jednak całkowicie z dodatkowej dekoracji miejsca przyjęcia. Dobrze jest odwiedzić je tydzień wcześniej, po to aby sprawdzić czy trawa jest odpowiednio przystrzyżona, ziemia wygrabiona, grządki zadbane i kwitnące. Jeżeli przyjęcie ma miejsce wczesną wiosną lub późną jesienią, konieczna może okazać się dodatkowa dekoracja kwiatami doniczkowymi. Dekoracja, o której trzeba pamiętać, to miejsce samej ceremonii (jeżeli ona również odbywa się na zewnątrz). Może to być łuk zrobiony np. z kwiatów lub  wysokie kompozycje kwiatowe itp. Po zmroku zadbajcie o oświetlenie - latarenki i lampiony zawieszone na drzewach, świece, pochodnie, światełka itp.

6. Smaczne jedzenie. Czy firma cateringowa obsługująca Wasze przyjęcie ma doświadczenie w organizacji przyjęć na zewnątrz? Upewnijcie się, że wiedzą jak sprawić aby potrawy były odpowiednio przechowane i podane, przetrwały ewentualne wysokie temperatury, były świeże i smaczne. Unikajcie potraw z majonezem lub tych, które powinny być podane odpowiednio schłodzone.

ogrod17. Sposoby na upał. Ponieważ alkohol w trakcie upałów szybko uderza do głowy i odwadnia, należy podawać gościom duże ilości napojów chłodzących, np. lemoniady, mrożonej herbaty, ponczu. Wcześniej trzeba zadbać o odpowiednią ilość lodu i wody. Popularnymi drinkami będą w trakcie upałów zapewne klasyczne miętowe drinki i mojito.

8. Fruwające potwory. Pamiętajcie o świecach, pochodniach i elektrycznych wtyczkach przeciw owadom.

9. Słońce. Przemyślcie organizację ceremonii o zachodzie słońca. Światło jest wtedy szczególnie ciepłe i jedyne w swoim rodzaju. Ci z Was, którzy zdecydują się na ceremonię w ciągu dnia powinni pamiętać aby słońce świeciło wówczas za plecami gościtoalety

10. Toalety. Jeżeli miejsce, w którym odbywa się przyjęcie nie może zapewnić toalet w środku budynku, należy je wynająć. Nie muszą to jednak być zwyczajne toi-toie, istnieje możliwość wypożyczenia eleganckich przyczep sanitarnych.

Bo przecież wszystko od A do Z musi być przemyślane!